Pappan friades i Rödebymordet!

Hoevding Withlimb
8 maj 2008 · 210 Inlägg

Palla tjatet om döda kids. Om två år kommer man säga "blah blah rödebymordet blah blah" varpå alla kommer undra vad man pratar om för ingen kommer komma ihåg det då. Hurra för att inte bry sig.

105hk rent vansinne!
madness82
8 maj 2008 · 226 Inlägg

tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Kunde inte ha sakt det bättre själv.

M3LK3R
8 maj 2008 · 113 Inlägg

E folk så dumma så dom inte kan skilja på rätt och fel och få höra att dom gör fel men ändå inte skärper sej så får dom fan också ta konsekvenserna! Som i detta fallet att ungdomarna blev skjutna har dom helt och hållet sej själva att skylla på. Jag säger inte att 50 åringen gjorde något positivt men det får väl för helvete finnas någon gräns på vad folk gör! Dessutom att det är ett jävla daltande i dagens samhälle och folk gör inte någonting.   mad

BMW 740IA E32 "Diplomaten" (1993)
MrTurbo Better than God \o/
8 maj 2008 · 1 883 Inlägg

madness82 skrev:

tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Kunde inte ha sakt det bättre själv.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
olirc
9 maj 2008 · 245 Inlägg

Japp måste finnas en gräns för vad man får göra och kan inte föräldrarna lära ut det till sin avkomma så får samhället göra det och då skall det vara i negativ riktning mot den åtalade så samhället i stort lär sig att det måste lära ut positiv samhällsinriktning! Tyvärr men så länge det inte krävs körkort för föräldraskap så är det negativ fostring som krävs dvs gör man fel så får man pisk! Nästan så man förordar en fascistisk samhällsordning men ändå inte föpr jag vill ändå ha samhällsinvånare som kan tänka kritiskt!

RonJ Avstängd
11 maj 2008 · 82 Inlägg

man utgår ifrån vilket läge man är i han gjorde det han borde..
barn ska jävla ha stryk!

FL3JM Inga konstigheter
11 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Det var säkert ungjävlarna som gjorde honom psykiskt sjuk från början, så det är fan rätt åt dom. Sånna där jävla ungar blir det ändå bara brottslingar av, synd att han sköt så dåligt, han borde plockat dom andra två också.

Phaetoon
11 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Ska jag vara ärlig så hade jag velat att han skulle blivit dömd till ett kort fängelsestraff.
Han hade rätt att försvara sig och han var tillräckligt desperat för att inte vara vid sina sinnes fulla bruk.
Men han begick ändå ett brott då han tog till mer våld än nödvändigt (för hade han skjutit av benen på angriparna så hade det nog fått dom att sluta?)
I vilket fall så tycker jag att den dödade pojkens familj borde ha rätt till någon form av upprättelse.
Ett straff ska inte bara straffa den dömde, utan även ge offret/offrena någon form av upprättelse, för att förhindra att hat växer och för att förhindra vendetta-liknande situationer.

Men samtidigt så förstår jag domen. Enligt min tolkning av lagtexterna så hade dom knappast kunnat döma på något annat sätt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
11 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Jag antar att rätten ansåg att mannen redan fått sitt straff och att det räckte?
För flera år av trakasserier och sen bära minnet av att man dödat en människa lär vara straff nog.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rigg0
11 maj 2008 · 1 131 Inlägg

dagens ungdom inget intresse alls.... nä men seriöst, är det inte samhällets fel? (att dem inte ingreppe tidigare) sånt här ska juh inte får hända... menar fan hade ni inte gjort samma sak om det var eran unge? å att terra ett barn som är efter, asså å fan vad man mår skit av sådant...

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
23 maj 2008 · 560 Inlägg

Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Svenzzon
23 maj 2008 · 84 Inlägg

om du har så jävla mycke info skriv de då, så man kan få en bättre uppfattning hur de gick till då

MilleN
23 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Vad vet du som inte polisen/åklagaren vet då? Var du där? Något som någon av killarna som var med sagt? Knappast trovärdigt. Jag tyckte 'gubben' gjorde helt rätt, efter tillräckligt lång tid av terror hade vem som helst tagit tag i det med egna händer, även du.

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
23 maj 2008 · 560 Inlägg

MilleN skrev:

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Vad vet du som inte polisen/åklagaren vet då? Var du där? Något som någon av killarna som var med sagt? Knappast trovärdigt. Jag tyckte 'gubben' gjorde helt rätt, efter tillräckligt lång tid av terror hade vem som helst tagit tag i det med egna händer, även du.

Varför diskutera med någon som säger "Visst har du rätt till en åsikt, om den överensstämmer med min wink " wink Har jag sagt att jag vet nått som polisen/åklagaren inte vet om eller? yikes Nej - då så. Men jag sa att det jag vet gör att jag inte har något medlidande.

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Molle_S60
23 maj 2008 · 329 Inlägg

kände tillfredställelse över att pappan friades. finns tydligen lite rättvisa kvar!

MilleN
24 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Reeplayed skrev:
Varför diskutera med någon som säger "Visst har du rätt till en åsikt, om den överensstämmer med min wink " wink Har jag sagt att jag vet nått som polisen/åklagaren inte vet om eller? yikes Nej - då så. Men jag sa att det jag vet gör att jag inte har något medlidande.

Jaja, vad vet du som inte jag vet när det gäller gubbens tillvägagångssätt då? tongue

Du skrev "Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen", och jag är nyfiken på vad som var så illa. Som sagt tror jag att alla hade agerat på samma sätt efter tillräckligt mycket terror.

Tega Yrkesförare
24 maj 2008 · 1 073 Inlägg

Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben, och nej - jag är inte kompis med de ungdomarna, däremot vet jag mycket väl vilka de är (samma skola, gemensamma kompisar m.m) Tyvärr vet jag också hur gubben gick tillväga vid händelsen och därför har jag inte längre något medlidande när det gäller honom och hans familj. Tycker i och för sig att poliserna borde gjort något långt tidigare, nuförtiden ser man dom utanför Rödebyskolan varje dag när bussen går förbi. De hade behövt vara där långt tidigare.

Och som sagt, jag är inte en "försvarande kompis" utan tvärtom har jag blivit utsatt för 17-åringen.

Om du säger A i ett forum så får du säga B oxå. Berätta allt du vet då, upplys oss.
Tills dess hävdar jag vad jag sagt innan: Han gjorde helt rätt och det känns skitbra att han friades.
Jag hade agerat likadant!

Gulmun * Klåpare
24 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
supravolvo
24 maj 2008 · 35 Inlägg

Det ska säkert dras genom hovrätt & HD, men jag hoppas verkligen att han frias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

InYourFace
24 maj 2008 · 42 Inlägg

supravolvo skrev:
Det ska säkert dras genom hovrätt & HD, men jag hoppas verkligen att han frias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja,,det vore ju fan annars

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang