hur monterar man en dumpventil?

sk8kungenapa StylingFreak
1 april 2007 · 220 Inlägg

Hej!
tjejen har en vanlig pasat 1,8T och jag skulle tycka det vore kul att montera en dumpventil på hennes bil.
vill överaska henne och undrar om ni vet någon dump som pysser som satan och inte kostar så mycket..

styling or tuning?
silverbird
1 april 2007 · 666 Inlägg

Min pyser som bara den, en JBR A-25, hur man monterar den är lätt, plocka av den gammla å släng på den nya bolt on

lelleal
1 april 2007 · 1 150 Inlägg

räcker med uppet luftfilter låter rätt mycke ändåsmile sätter du på dump ventil om du laddar under 1 bar är de skadligt för motorn blir fel bränsleblndnigar...orkar inte skriva nån uppsats vrf ås vidare..

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
dusty Living in the fastlane
2 april 2007 · 2 616 Inlägg

http://www.jbraceparts.se/guide/ här har du en bra guide du kan läsa. tycker inte du ska köpa någon billig skit.

Vestberg
2 april 2007 · 1 Inlägg

lelleal skrev:
räcker med uppet luftfilter låter rätt mycke ändåsmile sätter du på dump ventil om du laddar under 1 bar är de skadligt för motorn blir fel bränsleblndnigar...orkar inte skriva nån uppsats vrf ås vidare..

varför skulle det vara mindra skadligt att ha öppen dump om man laddar över en bar ???

Senast redigerat av Vestberg (2 april 2007)

wee_S2 667- one step ahead of the devil
2 april 2007 · 4 Inlägg

lelleal skrev:
räcker med uppet luftfilter låter rätt mycke ändåsmile sätter du på dump ventil om du laddar under 1 bar är de skadligt för motorn blir fel bränsleblndnigar...orkar inte skriva nån uppsats vrf ås vidare..

Det e inte några problem att sätta en dump om du har en återsirkulerande dump!! men om du sätter en öppen dump så lurar man motorn o då tror den att det är tjuvluft någon stans i systemet o då kan motorlampan tändas......

-Se ya don´t wanna be ya-
Audi S2
silverbird
3 april 2007 · 666 Inlägg

lelleal skrev:
räcker med uppet luftfilter låter rätt mycke ändåsmile sätter du på dump ventil om du laddar under 1 bar är de skadligt för motorn blir fel bränsleblndnigar...orkar inte skriva nån uppsats vrf ås vidare..

wee_S2 skrev:

lelleal skrev:
räcker med uppet luftfilter låter rätt mycke ändåsmile sätter du på dump ventil om du laddar under 1 bar är de skadligt för motorn blir fel bränsleblndnigar...orkar inte skriva nån uppsats vrf ås vidare..

Det e inte några problem att sätta en dump om du har en återsirkulerande dump!! men om du sätter en öppen dump så lurar man motorn o då tror den att det är tjuvluft någon stans i systemet o då kan motorlampan tändas......

NÄ!

Deta beror på vilken bil man har, har man en luftmassemätare så funkar det inte så bra med öppen dump, men om man inte har det så är det inga problem, så sluta generalisera... laddtrycket har ingen betydelse för den öppna dumpen...

//Silver

Senast redigerat av silverbird (3 april 2007)

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
3 april 2007 · 1 781 Inlägg

finns ju såkallade Forge dumpar som pyser satan.. har för mig att man sätter på den redan på den befintliga elektoniska dumpen om jag inte är helt ute och cyklar på Gotland

Team Insane Racing
Lanjin
3 april 2007 · 757 Inlägg

Jag har en forge dump på min passat.
är lätt att byta till en återcirkulerande tar ca 5 min .
bara ersätta boshen som sitter orginal.
fast om du ska ha de att pysa så ska de på ett öppet filter annars så hörs det inte nått nämnvärt iaf.

extreme94
22 juli 2007 · 23 Inlägg

Jag har en volvo s80 t6,och jag undrar hur jag kan montera en dumpventil på den?
är tacksam för svar wink

Kör du förs så väntar jag där framme.
extreme94
22 juli 2007 · 23 Inlägg

Jag har också 2 st turbo i den

Kör du förs så väntar jag där framme.
Rallyhalle
22 juli 2007 · 4 299 Inlägg

extreme94 skrev:
Jag har en volvo s80 t6,och jag undrar hur jag kan montera en dumpventil på den?
är tacksam för svar wink

Ta först reda på vart original-dumpventil sitter nånstans, därefter tar du reda på vilen som passar bäst på din modell, sen e de bara å byta de e i princip bolt-on. inte så jävla svårt. men tipset e som någon skrev tidigare i tråden att börja me å montera ett öppet luftfilter. blir ofta väldigt stor skillnad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang