Betalning via paypal

Tobban88
28 juli 2011 · 46 Inlägg

tja,
Jag har en bil till försäljning, och nu är det så att det är en engelsman som har hört av sig och är väldigt intresserad av att köpa bilen!
han föreslår att vi ska använda oss av paypal när det gäller betalningen. är det någon som har nån erfarenhet av detta? gjort det själv eller hört om det finns risker osv?

han säger att han ska fixa allt praktiskt som transport till färja osv, det ända jag behöver göra är att lämna nycklarna till transporten när pengarna kommit in på mitt paypal konto.

tacksam för svar=)

//T

THEBADGUY Gorgilus addictus
28 juli 2011 · 4 740 Inlägg

Bluff och båg!
Har varit uppe på Garaget måååååååånga gånger!

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
stoltosmart
28 juli 2011 · 885 Inlägg

sök här på garaget så får du se vad de tycker om detta.
Rent lurendrejeri akta dig för fan

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Muttley
28 juli 2011 ·

De är på de sättet folk blir blåsta. Ja ärligt.  Paypal var inte så himla säkert längre. De drar tillbaka det när de är säkra på att de får bilen sen står du utan allt.

De enda rätta är att han kommer och överlämnar kontanter om du ska sälja utomlands för att du ska gå 100% med pengar.

Johan_VW
28 juli 2011 · 101 Inlägg

Finns många liknande trådar om detta. Tror med största sannolikhet att det är bluff.

Grosshandlaren
28 juli 2011 · 327 Inlägg

Ännu är inte den sista idioten född.

Putteliten
28 juli 2011 · 9 090 Inlägg

Tyvärr Tobbe, gör det inte bara. Som många andra säger, det är en bluff du kommer bli blåst! Är det Skylinen så Casch is king när det är såna där. Låt det ta den tiden det tar, så kommer en ärlig snubbe med pengar i näven.

Tobban88
28 juli 2011 · 46 Inlägg

Putteliten skrev:
Tyvärr Tobbe, gör det inte bara. Som många andra säger, det är en bluff du kommer bli blåst! Är det Skylinen så Casch is king när det är såna där. Låt det ta den tiden det tar, så kommer en ärlig snubbe med pengar i näven.

ni verkar eniga så vart inte så svårt beslut! tack för tipset.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juli 2011 · 14 090 Inlägg

Tobban88 skrev:

Putteliten skrev:
Tyvärr Tobbe, gör det inte bara. Som många andra säger, det är en bluff du kommer bli blåst! Är det Skylinen så Casch is king när det är såna där. Låt det ta den tiden det tar, så kommer en ärlig snubbe med pengar i näven.

ni verkar eniga så vart inte så svårt beslut! tack för tipset.

Paypal funkar normalt skitbra när man handlar från firmor (typ från USA) men detta är till 99,99% bluff och som dom andra skriver........det är Cash som gäller!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Goffen Administratör
28 juli 2011 · 2 977 Inlägg

Verkar finnas ett behov av dom här trådarna ändå eftersom folk fortfarande ställer frågan...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Tobban88
28 juli 2011 · 46 Inlägg

Goffen skrev:
Verkar finnas ett behov av dom här trådarna ändå eftersom folk fortfarande ställer frågan...

bökigt att leta rätt på rätt trådar så lättare att lägga upp en ny! hoppas de känns okej!
har ju iaf fått svar på frågan så jag är nöjd=) blir ingen affär för den stollen!

Goffen Administratör
28 juli 2011 · 2 977 Inlägg

Ja tråden är helt ok vi måste hjälpas åt att inte låta bedragarna få en krona..... Visst det finns ett flertal sen innan men har man inte hörtalas om denna typen av bedrägeri så söker man nog inte på det heller.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Putteliten
28 juli 2011 · 9 090 Inlägg

Å det som Tobbe undrar egentligen var ju hur PayPal betalningar gick till.

Eddy Galen, inte dum.
5 september 2011 · 1 324 Inlägg

Jag fick en som ville köpa min evo genom paypal. Jag sa att han kan ordna transporten och så såfort jag ser pengarna på mitt bank konto. Jag ringde också banken för att dubbelkolla. Pengarna på PayPal kontot är inte riktiga pengar (jag vet inte exakt hur det funkar). Det är också så att dom betalar inte transporten som ska hämta upp bilen utan du hamnar med notan på transporten med.

Jävla folk.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang