Angående BSR steg 3 och min bil

Fredrik.Gustavsson
18 september 2007 · 2 123 Inlägg

Lotec skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Lotec skrev:

Tråkigt att höra.. Jag blir själv jävligt förbannad när folk tror att jag sitter och ljuger om mina hk. Skulle lika gärna kunna ha mig en 150hk bil, bryr mig inte om några hk. Men nu har jag denna och nu är det så här. Hoppas du läst alla inlägg. För det första så var det inte jag som drog upp hur många hk jag har lr hur mkt bilen ladda.. vem fan bryr sig!! Jag påstod att turbon klarar 300hk å över de och att en annan kille sa emot mig så då ville jag se vad andra sa. Men istället börja folk tjatar att jag inte skulle kunna ha 350hk, varför inte fågar jag då?? Hoppas du läst alla inlägg innan du yttra dig.

Självklart har jag läst alla inlägg, annars skulle jag inte yttra mig.
Fast det hade ju inte behövts eftersom det är samma svar på alla.
Jag kan med 100% säkerhet säga att din bil skulle börja spika vid 350hk med orginal spridare, men skitsamma.
Huvudsaken är att du är nöjd och du tycker om din bil ?
Jag skulle säga att din bil med tur har 310hk på Veven, i hjulen är kanske 260hk rimligt.
Men som sagt, vem bryr sig ?
Tycker tråden kan låsas.

Om du inte bryr dig varför skriver du då herr duktig?

För att du snackar goja och inte kan ta relevant information som folk skriver till dig.
Men om du vill tro att din pappas bil har så många hästkrafter, So be It.

Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Lotec skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Självklart har jag läst alla inlägg, annars skulle jag inte yttra mig.
Fast det hade ju inte behövts eftersom det är samma svar på alla.
Jag kan med 100% säkerhet säga att din bil skulle börja spika vid 350hk med orginal spridare, men skitsamma.
Huvudsaken är att du är nöjd och du tycker om din bil ?
Jag skulle säga att din bil med tur har 310hk på Veven, i hjulen är kanske 260hk rimligt.
Men som sagt, vem bryr sig ?
Tycker tråden kan låsas.

Om du inte bryr dig varför skriver du då herr duktig?

För att du snackar goja och inte kan ta relevant information som folk skriver till dig.
Men om du vill tro att din pappas bil har så många hästkrafter, So be It.

Hahaha nu är du ganska barnslig.. Den ända kommentar du kunde komma på lr? Jag har slitit ihop pengarna själv till denna bilen så lägg ner. Du behöver inte var avundsjuk asså, finns tillräckligt med folk som redan är de.

Snacka goja? jag ville ha svar på en simpel fråga som löd: PALLA ORGINAL TURBON ÖVER 300HK??? och jag påstod att den gör de eftersom jag har de. Sen började folk dra upp allt möjligt. Simpelt och enkelt.

Åttafemti R
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Sålänge du inte bänkat och visar upp papper på bänkningen så tror iallafall inte jag dig.
(Tror inte att jag är ensam om den uppfattningen heller)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jonsa_
18 september 2007 · 118 Inlägg

Ojojoj låter precis som på moppetiden smile Killar med urpluggade moppar spm vägrar inse att dom inte gör 100+ (= Kul läsning wink

Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

FireTraXX skrev:
Sålänge du inte bänkat och visar upp papper på bänkningen så tror iallafall inte jag dig.
(Tror inte att jag är ensam om den uppfattningen heller)

Jag tror bara på vad 2 tidigare ägare å en volvo mekaniker sagt..

Men som sagt FireTraXX, det var inte det som va själva ämnet.


En sak till, skriver du så här till alla som verkar ha skumma hk lr? Kanske bara ta dem du är avundssjuk på?

Senast redigerat av Lotec (18 september 2007)

Åttafemti R
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Lotec skrev:

FireTraXX skrev:
Sålänge du inte bänkat och visar upp papper på bänkningen så tror iallafall inte jag dig.
(Tror inte att jag är ensam om den uppfattningen heller)

Jag tror bara på vad 2 tidigare ägare å en volvo mekaniker sagt..

Men som sagt FireTraXX, det var inte det som va själva ämnet.


En sak till, skriver du så här till alla som verkar ha skumma hk lr? Kanske bara ta dem du är avundssjuk på?

Jag skriver bara så till folk som blir upprörda när folk inte tror på de och inte vågar bevisa det.
Jag är absolut inte avundsjuk på en skruttig gammal 850.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

Haha ok. Håll dig till ämnet nästa gång bara.

Åttafemti R
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Lotec skrev:
Haha ok. Håll dig till ämnet nästa gång bara.

Det jag syftar på är detta:

Lotec skrev:
...
Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

Du absolut VÄGRAR inse att du "kanske" har fel.
Och eftersom att du inte bänkar den utan litar på vad 3 andra hittar på är en sannolik summa för hur många hästar du är ju helt absurt.
Det kostar en spottstyver att bänka, varför gör du inte det och då har du ju bevis på hur många hästar du har och har inget att oroa dig för.

Eller du är också lite rädd att det kanske inte är sant?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

Har precis pratat med en bekant som hade en 850 T5 för 3 år sedan med R motorn i. R turbon å spridare med mera. Det ända som skillde hans mot min var avgassystemet, han hade 2,5" från turbon utan racekat och 3" från katten. Hans bänkning visade 340hk. 338,7hk för att vara exakt sa han. Så där har vi väl svaret då om ingen annan mr kan allt har ngt mer att säga.

Åttafemti R
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Bänka DIN!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

FireTraXX skrev:

Lotec skrev:
Haha ok. Håll dig till ämnet nästa gång bara.

Det jag syftar på är detta:

Lotec skrev:
...
Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

Du absolut VÄGRAR inse att du "kanske" har fel.
Och eftersom att du inte bänkar den utan litar på vad 3 andra hittar på är en sannolik summa för hur många hästar du är ju helt absurt.
Det kostar en spottstyver att bänka, varför gör du inte det och då har du ju bevis på hur många hästar du har och har inget att oroa dig för.

Eller du är också lite rädd att det kanske inte är sant?

JAAA men herregud.. problemet va att killen och jag diskuterade om orginal turbon palla mer än 300hk. Och jag sa att den gör det,eftersom jag har de. och han sa att den inte gjorde de. Förstår du nu? Vi diskuterade aldrig hurvida det kunde vara 350hk lr inte i min bil.

Ge min bil en 1:a nu istället så du kan gå vidare om du inte redan gjort det. Jag menar du har ju lagt ut 141 st 1:or. BRA JOBBAT! Du gillar verkligen andras bilar.

Senast redigerat av Lotec (18 september 2007)

Åttafemti R
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Lotec skrev:
Ge min bil en 1:a nu istället så du kan gå vidare om du inte redan gjort det. Jag menar du har ju lagt ut 141 st 1:or. BRA JOBBAT! Du gillar verkligen andras bilar.

Nej, jag har inte gett din bil något betyg.
Ja, jag har gett 141 ettor. Vaddå då?
Måste man gilla alla bilar?

Men du verkar ju vara en otroligt intelligen människa som kan argumentera i nivå med en 4-åring.
Så jag tror att jag ger mig nu, pallar inte med sån otrolig småaktighet.


EDIT:
Nu fick du en femma, nöjd?

Senast redigerat av FireTraXX (18 september 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lotec
18 september 2007 · 191 Inlägg

Haha! jag har redan gett mig för länge sen men folk forsätter ju bara och vägra inse att dem fortf svarar på fel fråga.

Åttafemti R
Tbe_racing
19 september 2007 · 4 Inlägg

jag har trimmat min volvo s60 t5 med bsr steg 3 ifs helt annan bil, men de sa 350hk/500nm..
när jag bänka den hade jag 365hk/490nm... de sa också att beror konditionen av motorn, min hade gått 500mil så den har ju rätt bra kondition får jag hoppas:)

men så de har sagt till dig låter lite knäppt smile

negative
19 september 2007 · 11 Inlägg

Till trådskaparen: Väg bilen och testa sen och ta tid 100-200. De ger en bra måttstock på effekt.

Senast redigerat av negative (19 september 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang