S6 problem vad tror ni?

pecci
19 mars 2010 · 5 Inlägg

S6 trimmad med K26, kraftigare wg-fjäder (1,5bar), chipp, öppet luftfilter av okänt märke och 3" feritta från turbo. Gissar på runt 300 hk. 
När man ger fullt så laddar den 1,5bar men går ojämt (rycker). Har lämnat in den för en felsökning i dator och den säger "Styrdon defekt", beror väl på att den är chippad.
Det verkar inte vara tändspolarna och kollade stiften idag dem verkar inte helt nya även om dom är bytt för inte så länge sen.
Det känns som den går bäst i låga hastigheter (1an, 2an) men sen märker man av ryckningarna mer, kan det kanske vara luftfiltret som är gammalt eller dåligt placerad så lmm spökar? (se bild)
Lambdan tipsade nån om?

Tveksamt att lägga ut många tusen på nya tändspolar och så är det inte det..

Tacksam för era funderingar och tips !

Senast redigerat av pecci (31 mars 2010)

jocke_gronberg
19 mars 2010 · 4 586 Inlägg

Ifall lmm ger sig så brukar man knappt få något ladd alls

När byttes stiften senast ?

pecci
19 mars 2010 · 5 Inlägg

Okej!! Ja den laddar ju precis som den ska och stabilt. Dem ska vara bytta för inte så länge sen. Det sitter original spolar och platina stift..

Jimmen Svärmorsdrömmen
19 mars 2010 · 63 Inlägg

Min var likadan, bytte tänddelar för flera tusen utan resultat, lämna till Autoverkstan och dom felsökte och bytte tändkassett för 4500:- men efter några dagar var den likadan igen, bytte lambda och sen ladda det på och den gick som ny igen!

JimboSlusk
Volvo 744 GLE "754TIC" (2011)
Audi GT "Turbo" (1983)
Audi S6 (1996)
pecci
19 mars 2010 · 5 Inlägg

wierd!! Hade du exakt samma symptom som min har då?? och laddade din lika mkt ?

Jimmen Svärmorsdrömmen
19 mars 2010 · 63 Inlägg

tomgång gick fint, men om man skulle åka så var det tvekningar och ryckningar hela tiden! Har bara chipat 290+ hästar, ladda 2,5 enligt färddatorn då vilket blir 1,5  eller 1,45 tror jag det ladda enligt han som chipade den!

JimboSlusk
Audi GT "Turbo" (1983)
Volvo 744 GLE "754TIC" (2011)
Audi S6 (1996)
tomtemat
19 mars 2010 · 218 Inlägg

testa o göra rent luftiltret om de skulle finnas nån skit där, ta en titt på stiften oxå även om dom nyligen ska va bytta.

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544
Maikel
20 mars 2010 · 161 Inlägg

Du ska nog prova att öppna fördelarlocket, kan ha runnit in Olja där. Min bil hackade som satan förr, anledningen var att själva hållaren som man skruvar in tändstiften i började ge upp.

Lycka till!

pecci
31 mars 2010 · 5 Inlägg

Still goes bad, vad ska jag börja med att byta tycker ni?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang